Blogist

Blogist
Mõnikord satiiriline varjatud poolhumoristlik üllitis, mõnikord südamelt paotatud emotsionaalne lugu, mõnikord luuletused ja kirjanduslik looming, mõnikord segumasinast läbi käinud pajatus, mida ilmestavad mitmed juhuslikult pillutud lausestruktuurid, mis on seatud tekstiks esitlemaks minu mõtteid, arvamusi ja läbielamisi. Ridade vahel on nii mõndagi peidus. Head lugemist!
Tekstide loata kopeerimine, muutmine, kasutamine keelatud (sh meediaväljaannetes)! Tekstide kasutamiseks pöörduda blogi autori poole (autori e-mail: hundikoer@gmail.com) või tutvuge hinnakirjaga lehel "Autoritasude leping".

esmaspäev, 22. august 2016

Facebookijutud ja tutvumine

Tervist, inimesed!

Nii, täna tegin enda jaoks suure avastuse.

Mina, kui suht suur privaatsuse austaja, avastasin arvutis brauseriga Facebooki kirjakasti sirvides, et seal on üks väga salajane kaust nimega "Filtered", mida veidi sirvides avastasin, et sinna on tulnud aegade jooksul meeletult kirju... Nii... esmased emotsioonid, mis mulle tekkisid oli WTF, misasja, kuidas see võimalik on ja miks ma neid ei ole näinud?!



Esiteks: ma ennemalt arvasin, et Facebookis on vaid üks kirjade kaust ja teine kaust on siis see "Others" telefonis (vist) või praeguse nimega "Message requests". Ja ma olingi arvamusel, et mu sõprade kirjad tulevad minu nö õigesse postkasti ning võõraste inimeste kirjad sinna requests kohta. Aga kahjuks ma eksisin. Sest millegi-kuradi-pärast oli see nõme Facebook täiesti oma suva järgi saatnud mõned kirjad hoopis mingi "filtered" kausta. MIKS?

Teiseks: Ma olin päris ammu muutnud endal sätted selliseks, et mulle ei saa võõrad eriti kirjutada. Või vähemalt ma üritasin sätteid selliseks muuta kunagi. Järelikult see võib olla põhjus, miks feiss otsustas siis, et mõned kirjad lähevad salajasele prügimäele minu teadmata. Aga miks ma muutsin sätted nii, et võõrad ei saaks kirjutada, on seepärast, et ma olen üsna tagasihoidlik introvert ning väsin suhtlemisest kergesti. Loodan, et mõistate. Seetõttu soovisin, et võõrastel ei olekski minu profiilil mittemingisugust nuppu, et mulle kirja saata! Privaatsust ma olin enda meelest taotlenud, aga noh... tuli välja hoopis, et KÕIK SAID mulle kirju saata, aga ma lihtsalt EI NÄE neid, mis on ju veel hullem variant. Feissi vestlust kasutan ma ainult sõprade/tuttavate jaoks. Teine privaatsussätete karmimaksmuutmise põhjus on nõnda, et mingi hetk mulle hakkasid tulema järsku mingid täiesti suvaliste välismaalaste sõbrakutsed. Igasugu sulelisi minu jaoks loetamatu nimega saatis mulle sõbrakutseid... Püha taevas noh, see oli meeletult tüütu. Nii võib ju mõni oluline inimene kahe silma vahele jääda.
Minu meelest on feissipoolne kirja prügimäele saatmine ebaaus nii minu kui ka võõraste suhtes, kes näevad kirjaga vaeva ning siis mõtlevad, miks ma mitte kunagi ei vasta. Naeruväärne ju. Vabandaks fb eest, aga see pole minu süü isegi.

Kolmandaks: Ma muidugi ei lugenud kõiki kirju läbi seal salajases kaustas, sest jutud olid seal põhimõtteliselt aegunud (arvestades kuupäeva), kuid tol hetkel, kui need kirjad mulle tulid, oleks ma nende üle ehk päris õnnelik olnud! Milleks elu (või siis feiss) mulle niimoodi kaikaid kodaratesse loopinud on?

Okei, vingusin siin feissi privaatsussätete üle veidikene. Aga, et nüüd aru oleks saada, miks ma niiviisi pirisesin, siis lugege järgmist lauset. Facebook ei ole kohe kindlasti mitte minu jaoks tutvumissait! See tähendab, et isegi, kui ma näeks kõiki neid kirju: "terre kena neiu kuidas käsi käip olen mees 43 aastane pole lapsi vallatu aj vabaline tuttvume (eluülikool)" või ka palju ilusamaid kirju, siis ma ikkagi ei reageeriks neile praegusel hetkel, sest ma ei soovi Facebooki-tutvusi inimestega, keda ma pole päris elus kohanud! Ma tean, et ma pole vist suuri osi neid kirju näinud ega lugenudki FBs nende privaatsussätete tõttu ja ma ei pea neile kirjadele vastama, aga mulle ikkagi ei meeldi fakt, et mulle saab niimoodi kirjutada, kuigi ma seda ei taha. Seda juba seetõttu, et tekitab ka mulle kirjutavas osapooles mõtteid, et miks ma nt ei vasta. Kuigi ma väga austan ja hindan inimesi, kellele ma sümpatiseerin.

Aga lugege edasi. Sellel on erandeid. Kui mulle saabuks põhjendustega kiri, miks minuga just soovitakse sõbraks saada, siis võib juhtuda, et nii ka läheb (kuigi vb fb peidab jälle kirja ära).

Aga mõtlesid just minuga tuttavaks saada? Oo, suurepärane! Loe edasi:
Miks ma kohe kindlasti ei tutvu meestega Facebookis praegu? Sest hetkel osalen ma koostöös TV3ga ühes projektis. Ainus tutvumisvõimalus hetkel meestele on läbi TV3 meili (helen@tv3.ee). Muud varianti siin kohe kindlasti ei ole. NB! Ma otsin suhet praegu projekti kaudu, nii et minu meelest on see tõepoolest parim variant tutvumiseks. Minu meelest on see täiesti loogiline. Hetkel seetõttu ei saa eraviisilisi tutvusi sooritada :(. Seepärast on hetkel eriti Facebook mittetutvumiskoht. Kui sa ei soovi projektis osaleda, siis kahjuks me ei saa tutvuda muul viisil. Sest projekt oligi võimalus sulle. :)

Nonii. Eelnev tekst oli eelkõige mõeldud võõrastele isikutele. Kui oled mu sõber/tuttav, siis kirjuta palju süda lustib! Sõbrad on mu jaoks ikkagi väga tähtsad, nii et jah, kordan üle, kui meelest oli läinud. Ja kui oled tere-tuttav, siis ka ilmselgelt võid minuga rääkida, sest me oleme juba tuttavad. :)

Kokkuvõte: Facebook ei ole minu jaoks tutvumissait. Kui ma inimest näinud ei ole ja ta saadab mulle kirja "tere printses neiu kaunis olet", siis me ei tutvu! Kui mees soovib minuga suhteeesmärgil suhelda, siis ongi aeg võtta julgus kokku ning kandideerida TV3 projekti!

Kui soovid minuga suhelda, siis selleks on teisi võimalusi küll peale fb!


Aa, mulle tuli üks huvitav oluline asi ka meelde! Kui ma kasutan telefonis fb chati äppi, siis ma ei näe ühtki fb kirja ilma äppi avamata! Ehk siis - ma olen välja lülitanud vestlusmullid, teavitushelina ja kõik muud privaatsust häirivad elemendid. Seepärast ei tasu nuuksuda, kui ma ei vasta kohe feissis, sest ma isegi ei tea, kas kiri on tulnud või ei, kui mul on äpp suletud. Kui vaja mind rutem kätte saada, siis aitab sõnum või kõne. 💬






2 kommentaari:

  1. Et salapärased võõrmaalased kirju saadavad, mulle nii meeldib su profiilipilt, oled nii imekena - sellel on üks väga lihtne põhjus - oled naine :D
    Nii lihtsalt mul üks meesterahavast kolleeg kogu selle "romantika" purustaski.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah :D Nad oskavad panna ühte naist erilisena tundma, aga kõigile on samasugused kirjad. Oletan, et neil on seal oma saidid, kus jagavad infot naiste kohta, kes vastavad ja kes mitte. MSNi said mul need türklased sealt (üks ütles välja saidi) :D

      Kustuta